Julafton

Efter att ha vaknat till väldigt högljudd
julmusik klockan 8.30 på morgonen så hade man
inget val än att klä på sig lite, kolla i julstrumpan och sen gå upp.
Visade sig att de låg en trisslott i strumpan.
Anton fick en likadan, nästan.
Fast vi båda vann 50 kr.. så de va ju bra.
Ett steg närmare resan.
=)

Sen blev de lite spel och fika mitt på dagen.
Inget klår morsans hemlagade fika.

Dukade fram på bordet och gjorde i ordning allt,
så de bara var att plocka fram, när Kalle Anka var slut.
Sen så såg vi såklart på Kalle Anka.

Avnjöt sedan en god middag.
Man blir ju alltid så mätt.
Vi hjälptes åt att duka bort från bordet.

Sen blev de julklappsutdelning.
I år var la helt okej faktiskt.
Fick bla:
- Disney Singstar
- Laptop väska
- Dansbandskampen dubbelskiva
- Böcker
- Almenacka (väggkalender)
- Pengar
- M.m..

Disney-Singstar var jättekul.
Tack Anton.
På förpackningen står det 3+ (dvs. från 3 år),
men det var faktiskt ganska svårt på vissa.
Höll på garva ihjäl mig på en låt också..
Inte så lätt att sjunga då.. kan ju säga att det gick jättedåligt
för oss den låten. (Mitt fel, för de mesta)

Pengarna ska gå till resan.
Ser fram emot den, när den nu ska bli av.
Hoppas mest på en Tågluff.. för de vore så skoj.
Nu har jag inte lika mycket att kämpa med, menar pengar.
Men saknas en hel del.
Fast jag kan åka, rent tekniskt.. de har jag råd till..
och har råd med typ 1 veckas levande (dvs. äta).
Sova kan man göra på tåget.

God Jul allesammans


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0