Lite respektlöst

Det är faktiskt lite respektlöst att folk håller på
att banka eller springa eller vad de nu gör, ungefär vid den tiden då man vill sova.
Eller när det är kväll och man ska upp dagen efter.
Blir så less, för detta är nämligen inte första gången.
Och de lär ju inte vara den sista gången heller.
Jag kanske låter som en surkärring.
Men jag tycker man kan visa respekt.
De flesta ska faktiskt upp på morgonen och göra något vettigt,
det vill säga, antingen jobba eller gå till skolan.
Nu ska jag gnälla lite mer.
För grannarna (förmodligen under oss) är ibland uppe före mig på mornarna.
För det mesta på helgerna.
Då bankar de i skåp, springer eller vad de nu gör.
Så klart att man vaknar då.

Hoppas verkligen att de slutar, eller att de åtminstone gör det tystare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0