Umeå och dansen med Nova och fantastiska dansare..

Måste bara få skriva av mig lite så här i de sena timmarna.
Var i Umeå idag och skulle handla julklappar.
De gick ganska bra, hittade till de flesta.. men inte till alla, tyvärr.
Dessutom fanns det inte tid till det heller.
Men de var ganska skoj.. förutom att Amir var pinsam en massa gånger.
Nisse skulle strypa han.. ibland kändes det som en bra idé.  (skojar)
Men hade skoj ändå.

Sen när de for hem med 18.15 bussen så gick jag till bilen, lämnade grejerna,
hämtade min väska med smiknk, hårborste och kläder.
Så jag gick till busstationen och bytte om.. kanske inte den allra bästa idéen,
men den funkade i alla fall.
En alkis undrade om jag skulle in på toan.. eeeeh.. och jag gick in..
var dock lite rädd att han skulle göra mig något.. men de gjorde han inte.
Jag sminkade mig.. de gick faktiskt bra. Sen bytte jag om och fixade håret.
Insåg dock att det nog skulle bli lite kallt att bara gå i leggings, så jag gick i mina
byxor istället.. tänkte att jag kunde byta om inne på Ersboda. Vilket jag inte gjorde.

Var väl klar runt 18.45 kanske. Så då var ju frågan vad man skulle göra fram tills det
att man skulle åka upp till Ersboda.
Jag gick på stan (allt var stängt så klart), men storsade lite, kollade kontot.
Sen så träffade jag en kompis som jag stog ute och snackade med ett tag.
De var kallt att stå ute. Det var -3 grader.. villket kanske inte är så jättekallt, men när man
har tunna byxor och en klänning ovanför det och jacka, så e de inte särskilt varmt.

När jag sen kom till parkeringshuset insåg jag att någon jävel hade parkerat in min bil,
så jag tog mig inte in på förarsidan (inte ens en smal person hade tagit sig in).
Så jag fick klättra från passagerarsidan.. dra bak förarstolen.. klättra över till förarstolen,
skjuta fram förarstolen och sen kunde jag åka.

Väl på Ersboda var jag först!!! Faktiskt första gången. Men det var skönt att få byta skor i
lugn och ro, och sen skicka några sms.
Sen så ser jag att Emil hoppar ner för scenen med ett skutt.
Lite förvånad att han blev så glad att se mig.. men det var roligt i alla fall.
Stog och pratade ett tag, tills han var tvugnen att gå.. han skulle ju trots allt spela.

Nova spelade och jag dansade.
Det var så grymt kul. Faktiskt länge sen jag hade så kul på en dans.
Blev uppbjuden mycket mer än vad jag faktiskt trodde att jag skulle bli.
Lite oväntat, men jag dansade med alla som bjöd upp mig. (de e fult att nobba)
Blev faktiskt uppbjuden av en kille som tävlar. Han e grym och han ser alltid ut att ha roligt.
Så han bjöd upp mig, vi dansade bugg.. det var jättekul och de funkade jättebra. Så e så nöjd.
Sen bjöd jag upp han efter pausen, de gick bra.. men lite sämre på andra låten, tyvärr.
Jag var ju astrött då ju, kände hur mjälten gjorde ont. Så det blev att vila i typ två danser, sen upp igen.
Skam den som ger sig. Hehe..
Trots att jag fick en armbåge i bröstkorgen, en annan i ryggen och krockade två gånger så var de
en fantastisk dans. All heder åt de nya och de mer rutinerade dansarna som jag fick möjlihet att dansa till.

Ska så klart inte glömma bort Nova!!!
Tycker de var riktigt bra. Har inte varit på en dans med endast Nova förut.
Men jag de var bättre än vad jag hade förväntat mig. Riktigt bra band som tyvärr har kommit
lite i skym-undan, pga. andra band. Men ser fram emot nästa gång man får dansa till Nova.
Nu har de i alla fall fått en chans att bevisa att de är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0