Hockeyfest!! (och sen kom nörden fram)

Dagens blogg handlar om den totala hockeyfesten som
var igår i Skellefteå Kraft Arena då 4500 Skellefteåbor sökte
sig till stadens tempel.

Det blev verkligen en hockeyfest igår.
Jag var på första isträningen i Skellefteå Kraft Arena.
Vad ska man säga?
Innan spelarna kom in så gick vågen runt flera varv.
Helt magiskt.
Folk applåderade, det var en otrolig stämning.
Med 4500 personer på läktarna kan man inte säga annat än succé.
Endast två spelare saknades men de som var där såg aningen
imponerade ut att det var så mycket folk.
1100 personer mer i år än i fjol.
Detta är en hockeystokig stad jag bor i och de kommer den nog alltid att vara.
Det är så klart att jag dessutom inhandlade en souvenir.
Bild kommer senare.

Jag åkte från Skellefteå Kraft Arena klockan 19.45.
Visste att dansen på Folkparken började 20.00.
Medan träningen pågick så visste jag fortfarande inte om jag
skulle dansa på kvällen eller inte.
Men sen när jag väl satte mig i bilen, åkte jag raka vägen hem
till Anderstorp (en stadsdel i Skellefteå) för att byta byxor, lämna mina
Skellefteå AIK saker och för att hämta dansskorna.
Sen skulle jag köra hem morsan och hennes karl, som fortfarande satt
i bilen då jag var inne och bytte om.
Så raka vägen upp till andra sidan stan..
Lämnade av dom och körde kanske inte så lagligt mot Folkparken.
Klockan 20.02 parkerade jag bilen vid Folkparken.
Betalade in mig och bytte skor.
Insåg att medelåldern var ganska hög.. men jag kände igen några stycken
dansare ändå.. vilket var skoj.
Wahlströms stod på scenen.. ett band som jag aldrig hört tidigare,
men som faktiskt var ganska bra.. dom har vissa bra låtar som jag gillar.
Blev uppbjuden av en karl som hade sett mig kvällen före i Baggböle,
vilket var skoj.. inte bara en gång utan tre. Han måste ju tycka att jag buggar bra.
Hittade en del andra guldkorn också.
Men jag summerar kvällen som över förväntan ändå.

När jag kom hem, vid 00.20 (ca) så slog jag på datorn
(som jag alltid gör när jag kommer hem) och kollade igenom mailen.
Det fanns ett riktigt intressant mail, blev väldigt glad.
Men kan inte avslöja innehållet i mailet än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0