Igår blev inte riktigt som planerat

Nej det blev inte direkt som planerat igår.

Vaknade upp med ont i magen.
Tänkte la inte så mycket på det, utan tänkte mest
att jag bara hade ätit dåligt dagen före.
For i alla fall på morgonmötet som vanligt.
Efter ett tag in i mötet kände jag att jag var tvungen
att springa på toa och spy.
Sen sprang jag tre eller fyra gånger till på toa
och spydde.
Det är inte normalt för mig, för jag spry väldigt väldigt sällan.
Frågade efter numret till sjukvårdsupplysningen.
Ringde dit, hon var ganska stressad hon jag pratade med.
Verkade som att hon trodde att det bara var en bagatell
att jag ringde dit liksom.
Fick kommentaren "om du är så orolig så sök upp en läkare".

Tillkallade både Sill och Överphösare Gud.
Jag skulle ju vara med i TOPS, det går ju inte att åka
till akuten när jag har en massa saker framför mig.
Så Överphösare Gud sa att jag skulle strunta i allt och
tänka på hälsan först.
Vi åkte i alla fall in på akuten.

Fick träffa en sjuksköterska, en läkare, en provtagerska,
en kirurgläkare och en till provtagerska.
Så fick träffa en hel del människor.

Som tur är var Överphösare Gud med mig hela tiden,
så jag slapp vara själv.
Det var guld värt.
Läkarna kom egentligen inte fram till vad det var som
var fel på mig.
Men ska in på röntgen av njurarna om fyra veckor.
Det känns ju inte så bra att dom inte vet vad det
var som var fel på mig.

Har i alla fall inte sovit mycket natten till idag.
Har sovit av och till.
Försökte äta något när jag kom hem igår från akuten,
men efter en halvtimme så kom det upp igen.

Fick i mig nyponsoppa, husmans och sprite
i morse vid sex tiden.
Och har fått behålla det.
Så det har varit min kost idag.
Det och en halv macka från Subway.

Har tagit det lugnt idag och sovit en hel del sen
jag tog både medicin och alvedon.

Hoppas att jag mår bättre imorgon.
Har i alla fall bestämt mig för att gå på morgonmötet imorgon.
Så får jag i alla fall höra vad det är som hänt medan
jag har varit borta.
Tydligen så kommer det vara ett stort möte imorgon och det
kommer att bli mycket som ska gås igenom.
Vet inte hur närvarande jag kommer att vara,
men jag ska dit i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0