Nu är dansnörden framme igen

Nu kommer dansnörden Linnéa fram.
Okej, jag e la alltid en dansnörd, älskar ju att dansa, men denna
gång var det faktiskt helt magiskt.
Sen berättar jag om det som händer ikväll också.

Igår kväll var det dans i Käcktjärn, Piteå.
Med tanke på att jag inte riktigt brukar vara nöjd med golvet i Käcktjärn,
utan brukar tycka att det är lite för halt, så hade jag ett par andra skor med mig,
som jag valde att använda. De gick bra med dom.. men riktigt i slutet fick jag
ont i tårna på höger fot.. men i alla fall.
Kvällen inleddes bra med en fox och en bugg.
Sen fortsatte kvällen med bara bra foxar och buggar.
Blev en del gnuss också..
Sen blev de paus.. vart tog tiden vägen?
2 timmar kändes inte alls som att de var så lång tid.
Men man behövde nog en paus, för att ladda batterierna, dvs. fika och dricka vatten.
Satt med trevligt sällskap så de var kul.. vi snackade och skrattade en del.

När de var dags igen för dans.. så fick jag åter igen en foxtrot och en bugg med
samma kille som jag inledde kvällen med, vilket var väldigt skoj.
Hittade en del nya guldkorn till dansare.. jättekul.
Sen dansade jag så klart med folk som jag dansat med förut, som också är kanonbra.
Stod knappt alls något. Kanske en halv dans liksom.
Kändes som att jag var på golvet hela tiden.
Det var grymt varmt igår.. phu vad man svettades.. men alla var ju lika varma,
så det är ju verkligen tur det.
Sen var det publikrekord (för i år?). Vilket var kanonkul.
Jag brukar oftast hinna dansa med alla som jag vill dansa med, eller att man bara
missar att dansa med en eller två.. men igår.. missade många som jag hade tänkt
att dansa med, men som jag inte hann med.

Måste säga att detta var nog den bästa danskvällen ever.
Även om det var lite trångt, så har jag nog aldrig haft så roligt på en dans,
som jag hade det igår.
Stämningen var hög, dansarna var duktiga, musiken var grym och jag
själv var enormt taggad.

Såklart så saknade man vissa personer där också.

När man kom hem så var det extremt skönt med en dusch.
Kändes som att man kunde stå där läääänge.
Var som slut i hela kroppen, var skönt att få sova lite.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Ikväll då.
Det blir FEST!
Jag har inte druckit sen midsommarafton, och det är en och en halv månad sen.
Det känns jättelänge sen.
Hoppas på en bra kväll oavsett vilka som kommer.
För jag tänker ha roligt i alla fall.
Är det fest så är det och Twinkle (jag) brukar nästan alltid ha roligt oavsett hur
många personer som är med på festen.

Kommentarer
Postat av: Frida

hej bruden

hoppas festen blev KANON! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0