Så himla roligt

Gårdagen ja.
Var ska man börja?

Jag var taggad/laddad hela dagen för dansen som skulle
vara på kvällen, hade ganska så höga förväntningar.
Fixade till mig rent frisyr och sminkmässigt, var inte riktigt lönt
att byta kläder eftersom jag skulle stå och laga mat.

Klockan 18.00 dök Kristina upp, och vi käkade Taco till middag.
Var inte direkt hungrig med tanke på vädret och för att jag var så
exalterad inför danskvällen.
Men efter maten blev de lite "På dans med Kurt"-tittande.
Sen var de dags att byta om.

Klockan ca 20.00 var det dags att bege sig mot Bursiljum.
Gissa hur uppe i varv jag var nu?

Väl framme så gick vi in direkt, gick på toa och sen in i logen.

Bytte skor och inväntade dansen.

Vem kom gående mot logen.. om inte.. Micke!!!

De var så himla länge sen. Och som jag saknat!

Väldigt trevlig kille.. så himla snäll.

Blev väldigt glad av den pratstuden och det kändes som att det skulle

gå betydligt lättare att dansa efter det.

Sannex började spela och jag var uppe på golvet.

Dansade och dansade och dansade.

Stod endast tre danser fram till paus.

Hade trott att jag skulle få stå mer.. men icke.


Efter pausen va man lite stel, men det gick snabbt över

efter att man fick dansa lite mer.
I slutet av kvällen kändes det i mina ben att det var tredje kvällen
som jag dansade denna vecka, men det var så värt det.
Skulle verkligen ångra mig om jag inte hade åkt på denna dans.

Dansade väldigt mycket och många roliga buggar och foxar/gnussar,
både med "gamla" dansare, men även nya guldkorn.
Hade verkligen en kanonbra kväll.
En av de roligaste i sommar.


Tycker verkligen att Sannex är ett band som är underskattat.

Har alltid gillat Sannex och dom förtjänar verkligen mer än dom får.

Dessutom tycker jag att det är himla synd att dom har ett sånt rykte

kring sig att vara ett "mogenband" och att de yngre därför väljer

att inte åka och dansa till detta fantastiskt duktiga och roliga band.

Hoppas att folk verkligen inser vad de missar, för personligen så tycker
inte jag att detta är ett direkt "mogenband" utan ett band som andra band
spelar lite blandat gammalt och nytt.
Jag räknar detta band som ett av mina toppband!
Det är ett band som jag hittills ALDRIG har haft en tråkig kväll med,
och tror verkligen att jag aldrig kommer att ha det heller.
För räknar man med den energi och spelglädje som detta band har
så syns det verkligen på dom att dom har roligt när dom spelar.
Sånt tycker i alla fall jag är väldigt kul att se.
Längtar verkligen tills jag får dansa till Sannex igen!!

       
Duktig trummis, Micke!                                  Andreas, Linus (souvenirshopen) och Stefan


Jag och Micke.. ja, jag har dansat heeeeela kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0