Stockholm

Så e man då äntligen i Stockholm,
denna underbara vackra stad.
Efter en massa strul med SJ.. en otroligt lång försening,
vilket gjorde att jag beslutade mig för att flyga dagen efter (dvs. torsdag).
Flög med JZ (Skyways för er som inte kan flygbolagskoderna).
Åkte Arlanda Express.. och vips så var man på T-Centralen.
Brorsan kom dit efter skolan och mötte mig.
Hade ju inte så himla mycket packning:
- 1 resväska (18-19 kg)
- 1 tung ryggsäck
- 1 laptop väska
- 1 handväska (stor)
Så det blev att brorsan drog resväskan och jag tog övriga packningen.
Dessutom har jag skickat en låda på mellan 10 - 12 kg med posten.
Så den dyker nog upp måndag eller tisdag.

Var till O´Learys på Rådhuset (typ vid Hotel Anglais, för övrigt ett jättefint hotell).
Resultatet behöver vi inte gå in på.
Men var kul att träffa brorsan igen och umgås med han.

Bor hos min bror nu när jag är i Stockholm.
Så jag bor i Solna, men ett helt okej område ändå.
Förutom att det drar kallt från fönstret.. men de kanske blir bättre sen.

Idag har man varit duktig.
Var och träffade Sara (en klasskompis, som ska vara 1 vecka på samma gata
som jag på sin praktik) vid Slussen, vi skulle gå därifrån till min praktikplats.
Insåg sen att man kunde ha hoppat av vid Skanstull istället, betydligt närmare.
For i alla fall och såg vilka jag ska jobba med, pratade med en av dom på stället
där jag ska vara. Han verkade trevlig i alla fall.
De gick supersnabbt där.. så vi var in på Bolagret.. älskade den butiken, den var
bra.. vill ha tavlor där ifrån, funderar på att köpa dom, dom var inte så dyra.
Annars gick vi till Muffin Fabriken, sjukt goda muffins, men stora.
Rekommenderar att man testar äta Muffins därifrån. Hållplats Skanstull.
Åkte tunnelbana till Gamla Stan, strosade där.. mysigt var de.
Sen fynda lite på Åhléns i Gallerian, som ska stänga.. så 50% på allt.
For till Centralen, träffade brorsan.. åkte till Heron City.. köpte inget men åt middag där.
Sen IKEA.. storhandling:
- 3 täcken (1 till att täta fönstret med lite mer)
- 2 kuddar
- 3 lådor i plast.. 2 större och en mindre.. alla med lock
- AAA batterier
- 1 litet sidobord
- 1 resårmaderass
- 1 byrå
Ni kan ju tänka er att vi tog allt detta på tunnelbanan och sen gick med det hit.
En promenad som tog typ tio minuter.. eller en kvart.
Men en snäll tysk student hjälpte oss bära resårmaderassen.

Så nu e de bara att montera ihop byrån, sen e jag typ klar.
Känner mig välkommen och jag trivs här hittills i alla fall.

Imorgon blir det ytterligare shopping eftersom jag råkade packa ner mitt
shampoo och balsam i lådan.. och så ev. de där tavlorna då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0