Åselemarknad och dans

Detta blogginlägg kan jag redan nu varna för att det kommer att bli långt.
Handlar om min vecka med Erika och om Highlights, Larz Kristerz, Billy
och Åselemarknaden.

Det hela började i onsdags den 15 Juli.
Det vill säga nu i onsdags.
Jag hade packat en sportbag, dansväskan och handväskan.
Tog bussen till Umeå, ganska skönt att slippa köra den sträckan för en gångs skull.
Blev att lyssna på musik.. massa blandat.
Sen bytte jag om på busstationen. Sminkat mig hade jag redan gjort hemma.
Väntade på att Erika skulle plocka upp mig så vi kunde åka till Baggböle och dansa.
När vi väl var i Baggböle blev det dans.
Det var Highlights som spelade. Lite problem med ljudet, men de märktes inte mycket.
Hade en kanonrolig kväll i alla fall. En massa dans med en massa roliga och duktiga dansare.
Det är kul att folk börjar känna igen mig. Att dom sett mig förut, och faktiskt bjuder upp mig!
Fick en komplimang att de var en som tyckte jag var jättebra. Superkul att höra.
Drog upp Erika på dansgolvet ett par gånger också. Det är ju kul att försöka dansa kille i en
bugg också.. men det är minsann inte lätt (inte hennes fel, de är mitt, har ju inte gått någon buggkurs
för killens steg). Foxa med henne går lättare. 


  

















Torsdag. Oj, vad dagen gick fort.
Vad gjrode vi egentligen? Jo, vi gick på stan i Lycksele.
Det var kul. Tog en glass i solen. Trevligt.
På kvällen var det dags för något som jag aldrig gjort tidigare i mitt liv.
Nämligen bilbingo. Man spelar bingo i bilar och sen tutar man om
man får bingo. Intressant. Men ingen vinst.
Snackade en del när vi kom hem. Vilket var skoj.
Oj vad jag kände mig som att jag var 14 igen.
För vi skrattade och fnissade.

Fredag. Steg upp tidigt och duschade.
Sen bar det av till Åsele. På markanden.
Erika skulle jobba där, stå och sälja Cocosbollar, så jag följde med
henne och var sällskap, och sålde lite själv också.
Vi hade trevliga grannar som stod i ståndet bredvid oss.
Hihi.. lätta att snacka med och grymt roliga.
Synd att man inte får träffa dom igen. =(
Men vi hade i alla fall väldigt kul då vi skrattade, retade varandra, pratade och
laddade upp inför kvällen..

På kvällen ja.
Eller när vi slutat.. och packat ihop allt så köpte vi varitt kycklinglår.
Åkte ut i skogen och sminkade oss, snackade och åt kycklinglåret.
Kan ju säga att vi inte var ensamma i skogen, myggen var där också.
Men när vi va klara åkte vi iväg till Trillen i Åsele.
Det var Larz Kristerz och Billy som spelade.
Kände mig ganska snygg faktiskt. Hehe..
Killar till och med vände sig om.. och busvisslade och raggade.
Inte varje dag det händer, så man blir ju skoj då det verkligen händer.
Billy spelade på stora scenen.. och dom va väldigt bra.
Jag och Erika stod som sagt längst fram i mitten. Vad annars?
Sjöng med i alla låtar. Riktigt roligt va det.
Sen blev det paus en stund så vi satt och snackade.
Sen träffade jag en kompis, fick en kram och så satt vi och snackade.
Erika kom ut sen också och snackade.
Larz Kristerz började spela.. visst dom var bra, men jag föredrar att
dansa till dom hellre än att se dom på en "konsert".
Stod inte längst fram.. tänkte vilket tryck det kunde bli, så vi stod lite längre bak.
Efter att ha diggat till dom.. och dom slutat spela så var det Billys tur att spela igen.
Fast denna gång inne i puben.
Gissa vart vi stod? Jo.. längst fram, jag och Erika.
Va kul det var. =) Dom rockade verkligen!!!
Åkte hem efter att dom spelat. Det skulle stänga 2. Men vi kom nog därifrån
klockan kvart över kanske. Och var hemm igen halv fyra.


Erika på marknaden.

Lördag. Steg upp 6.30. Snacka om tidigt.
Men det var bara upp och duscha och äta frukost och göra sig klar.
Packa saker inför kvällen och sen iväg.
Efter ca 1 ½ timmes sömn kände man sig som en zombie när man
försökte va pigg på morgonen.
Men på marknaden var det roligt i alla fall.
Kanske inte så himla mycket att göra.. det kom stundtals, men vi fnittade,
skrattade och hade allmänt roligt med varandra.
Man kan inte ana hur roligt de var att stå på marknaden.
Jag och Erika har ju dessutom fått nya kompisar, här kommer bild på dom,:

                                      
                                       (Twinkla till vänster och Sparkla till höger)

På kvällen blev det samma sak som kvällen innan.
Nämligen att vi packade ihop för dagen.
Köpte varsitt kycklinglår, åkte ut till skogen, sminkade oss och bytte om.
Men denna kväll drack jag faktiskt alkohol, vin och cider.
Mums mums.. de va gott.
Men denna kväll åkte vi dit tidigare. Men vad gjorde det?
Vi satt och snackade och tittade på folk. Det var skoj.
Även denna kväll spelade Billy.
Klockan 22 (tror jag) började dom spela första gången.
Grymt roligt och dom var väldigt bra denna gång också.
Vart tror ni vi stod?
Jepp, längst fram även denna gång. =)
Klart man ska stå där då Billy spelar.
I alla fall om man heter Linnéa och Erika.
Efter dom spelat klart så gick vi ut till bilen, och jag drack lite mer,
och Erika förbättrade sitt smink.
Satt där ett tag och snackade, sen gick vi in igen.
Live Elephant spelade.
Lite annan musik än den jag brukar lyssna på, men dom va la helt
okej.. körde vissa bra låtar som man faktiskt kunde.
Medan de spelade så körde en del proffs cross-motorcyklar och hoppade
med dom och gjorde tricks i luften.
Det var så himla grymt att kolla på. Så jäkla imponerad.
Kunde bara inte låta bli att skrika.
Plötsligt så känner jag att någon kommer och drar mig i mina toffsar.
Var min kompis från igår.
Snacka om förvånad.
Men de va skoj.
Så vi snackade även denna gång.
Gissa vart vi befann oss när Billy återigen spelade.
Jepp, framför scenen.
Det var en bra kväll i alla fall, vi hade himla roligt!
For hem efter att allt var slut.. någon gång efter 2.


                 Erika och jag.. eller Sparkle och Twinkle

   
Tre medlemmar ur bandet Billy.


Jag inne på området på Trillen.

Söndag. Sååååå trött.
Denna natt sov jag.. hmm.. kanske.. jag minns inte just nu.
Men jag räknade i alla fall på det på söndagmorgonen.
Då räknade jag på att jag hade sovit tio timmar på fyra dygn.
Var helt slut. Mina fötter värkte.
Men stod på marknaden även denna dag.
Som sagt, ont i fötterna och huvudet.
Men la ut en kartong på marken som jag stod och satt på ibland,
så gjorde det inte alls lika ont.
Även denna dag blev de mycket skratt och fniss.
For hem på kvällen till Skellefteå med bussen.
Satt och sminkade mig på bussen.
Sen när jag kom till Skellefteå, så åkte jag direkt till Djupgroven,
det var ju dans ju!
Fick dansa 40 minuter till Kindbergs.
Dom spelade bra.
Trodde inte jag skulle få dansa något med tanke på att det var väldigt moget
där, men jag blev uppbjuden direkt och blev fortsatt uppbjuden. Vilket va skoj.
Insåg att middagen inte va den bästa, så blev en sväng förbi Statoil också.

Måndag. Idag alltså.
Känner mig så himla blåögd.
Så himla blåögd.
Jag som trodde på en person.
Nu ska allt va slut. Nu orkar jag verkligen inte mer.
Less på allt. Verkligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0