Födelsedagen och dans

Så blev man då 25 år i tisdags.
Det känns faktiskt helt okej.
Visst blir man äldre.. men även klokare.
Hade jag haft den kunskapen jag har idag, för ett par år sedan så kanske
inte livet hade sett ut som det gör idag.
Men å andra sidan så börjar jag förstå mer vad jag vill nu.

Födelsedagen.
Vill tacka för alla gratulationer som jag fick.
Det var väldigt snällt. Känns kul att folk kommer ihåg en.
For hem till familjen där jag fick tårta och presenter.
Var nöjd med det jag fick.
Fick pengar och en chokladask.
(Fick sen tidigare inträdet till Stadsfesten på fredagen, då Tomas Ledin spelade.)
Av Kristina fick jag ett sängbord som hon gjort själv, de var jättefint.
Pengarna kommer gå till en speciell sak som jag ska köpa den 14:e.
Var även iväg och fikade på Kyrkholmen, hade faktiskt inte varit där på superlänge,
men det är verkligen vackert där. Mysigt och underbar utsikt!
Tyvärr började de blåsa lite kallt.
Åt en supergod som brorsan Anton hade lagat, han är riktigt duktig.
Det blev ölmarinerad fläskfilé, tzatziki och vitlökskroketter. MUMS!
Men kommer nog sammanfatta denna dag som trevlig.
Det var en fest i närheten.. men for inte på den, fick reda på den lite sent,
men de var faktiskt ganska skönt att få sova också.

Onsdag.
(Igår alltså)
Vilken dag det blev alltså.
Dagen började med att Frida ringer och väcker mig 9.30.
Guuud så trött jag var. Men jag pallade mig upp i alla fall.
Städade bort en del och tog tag i disken.
Så när jag sen hämtade upp henne på busstationen så såg
det ganska fint ut här inne.
Vi satt och snackade och gjorde oss lite klara inför kvällen,
dvs. frisyrer och smink blev fixat.
Sen bar det av till stan.
Blev en lite shoppingrunda på drygt en timme.
Hittade en jättefin rosa blus/topp och Frida handlade ett snyggt grått
linne och en snygg vit t-shirt med större ärmar.
Sen blev de middag och fniss och skratt.
Men skoj va de i alla fall.
Raka vägen (okej, den svänger) till ICA Maxi och inhandla fikat för kvällen.
Efter det for vi hem, bytte om och packade det sista.
Blev lite bråttom men hämtade upp Kristina och sen blev det avfärd mot Baggböle, Umeå.
Dom höll på lägga asfalt på E4:an, så vi blev stående i en bilkö,
men det hindrade inte oss att veva ner rutan, höja volymen och njuta av vinden.
Sen råkade det ju vara personer som jobbade som hörde.
I alla fall så blev jag omkörd.. när jag låg på 112 kanske..
tänkte bara "what the f*ck" eftersom hon körde om på liksom heldragna linjer.
Men sen visade det sig att de var dansare.. så då körde jag ikapp dom och förbi..
just då låg hastighetsmätaren på 144.. hihi..
Sen så valde dom att köra en annan väg till Baggböle än mig.. så dom kom dit precis
innan mig.. såg när dom svängde in (men fick ju bara köra 80 på 90-väg).
Dansen då.
Jo, det var Date som stod för musiken.. dom va väldigt bra.
Bra blandning av musiken.
Och dansarna var också bra.. några av mina favoriter var där, men det saknades även några,
hittade ju en ny favorit också. :)
Men fick dansa ganska mycket ändå tycker jag.
Hade en bra kväll.
Kvällen avslutades med att innan jag for så stod vi och snackade.
Och Erika som hade kommit dit sent, gav mig en present.
Blev överraskad.
Fick ett jättefint halsband med stjärnor på.
Det är ju liksom jag!!!
Twinkle twinkle little star.. =)
Tack gumman.

Torsdag.
Idag.
Har inte hänt så mycket idag.
Känner mig ganska trött och seg bara.
Men var en sväng på stan med familjen,
skulle ju köpa dop-presenter till kusinbarnen, som är supersöta.
Det blev även en sväng på Subway.
Så länge sen man åt där, men de var gott.
Sen dess har man bara tagit de lugnt, känns som att jag behöver det.
Får la se vad som händer ikväll.. men känns som att de blir en lugn kväll.
Kanske till och med tar ett glas vin.. bara för att, liksom.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Later som du har haft rolig! :)

2009-07-30 @ 18:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0