Helt i dansens tecken

Detta inlägg kommer enbart handla om dans.
Vilken glädje det ger mig.
Hur underbar en kväll kan bli genom en otroligt rolig dans,
oavsett och det är en grym foxtrot eller en fantastisk bugg.
Finns så många fördelar med att dansa:
1. Det är roligt
2. Det ger bra kondis
3. Du blir smidig i hela kroppen
4. Man träffar mycket nytt folk
5. Man träffar nya vänner

Kan säkert rabbla upp fler saker.
Men detta är mina grunder till varför jag dansar.
Alla punkterna är viktiga för mig.

Tänkte visa upp två kort med två musiker i olika band,
för att se om jag har gått ner något, har samma tunika på mig.

 

Kanske inte syns så mycket.. men har gått ner 13 kg iaf..

Sak samman..
Nu åter till dansen.

Lördag 11 Juli, dvs. igår.
Åkte till Bursiljum med väldigt låga förväntningar till Scotts.
Har hört dom förut, innan dom var med i Dansbandskampen.
Tyckte att dom var okej då, men inte bättre.
Hade laddat upp hela dagen för att åka och dansa.
Samma problem som alltid. Vad ska man ha på sig?
Den tunika/klänning jag hade tänkt ha skulle ha blivit för u-ringad när jag
hade gjort en hållen snurr (dvs. man snurrar med handen ovanför huvudet).
Så det fick bli den rosa fladdertunikan. Men den är snygg när man snurrar.
Som sagt. Åkte till Bursiljum.
Scotts buss var parkerad vid ingången till logen bara tio minuter innan dom
skulle börja spela.. så jag gissar på att dom var sena, vilket dom var.
När väl dansen började så kände jag hur glädjen och energin kom.
Fick dansa en massa massa danser. Så himla roligt det var.
Kände bara två eller tre killar som jag visste att jag brukar dansa med,
annars fick jag dansa med nya killar.. men det är roligt det också, man kan ju hitta nya favoriter.
När jag bjöd upp en kille till extranumret fick jag kommentaren:
"Är du inte riktigt klok? Är du dum i huvudet?" Men han sa det med ironi i rösten och glimten i ögat.
Så jag tog inte åt mig.. varför skulle jag? Han skrattade ju gott dessutom.
Med en snabb sistalåt.. i 176 bpm (bumps per minute, dvs. slag i minuten) så var de bara att
dansa så att skorna glödde.
Svetten rann i alla fall.. det kan jag säga.
Mindre mygg än vad jag förväntat mig.. men de var ju positivt.
Scotts var bra. Kan inte alls klaga på dom, men dom blev bättre efter pausen.
Men fick till 7 låtar vända huvudet mot scenen för att höra vilket band som verkligen stod
på scenen, med tanke på att sångaren lät som en annan sångare i ett annat band, som
också kör de låtar som de körde.
Men klart godkänt till Scotts.



Söndag 12 Juli, dvs idag.
Åååååh.. vad jag ångrar att jag inte hade kameran med mig.
Verkligen den störta tabben idag.
Nästa gång så ska den med!!!
Mickeys va kanonbra.
Verkligen.
Så himla synd att det kom så lite folk bara.
Det var tyvärr bara 100 personer i Djupgroven.
Det var la okej folk som va där.. dansade inte med så många.
Satt stora delar av kvällen.
Men de som jag väl dansade med var väldigt bra.
Fanns några guldkorn ändå.
De var roliga att dansa med.. så nötte lite på dom.
Men vad gjorde det.. Mickeys.. guld värda.
Hoppas verkligen att dom kommer till Skellefteå snart igen.
Vet inte hur mycket beröm jag ska ösa över dom.. för de är inte tillräckligt i alla fall.
Men oj vad folk missade ett kanonbra gäng.
Dessutom var dom väldigt ödmjuka och lätta och snacka med.



Ser fram emot nästa dans.. som blir på onsdag..

Kommentarer
Postat av: Anna

Syns jättemycket att du gått ner. Bra jobbat! =)

2009-07-19 @ 12:55:28
URL: http://annamopp.blogg.se/ny

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0