Tokrolig vecka!!

Det har varit en tokrolig vecka!

Måndag blev det att sola.
Man ville ju som vara fin till helgen. =)
Så det blev väl kanske två eller tre timmar att sola.
Hade ju bränt mig på söndagen.. så solade bara baksidan.

Tisdag blev de att vara inomhus.. man ska inte pressa
för hårt när man har bränt sig.. så fixade lite hemma.

Onsdag.. mycket rolig.
Dagen började med att man for iväg och solade ett par timmar.
Sen på eftermiddagen kom Kristina hit.
Runt sju for vi in till stan..
Så vi gick på Stadsfesten. Det var skoj. Gick runt och tittade på knallarna.
Sen gick vi såklart in i öltälten. Favoriten blev Balzac, eftersom Krutov spelade där.
Dom är ett riktigt bra partyband.
Var dock nykter denna dag.. men Kristina drack en cider på båten som ligger
på älven.. de va mysigt på den båten.


Kristina poserar

 
Är de festival så är de!!!

Vy från båten



Sitter på båten på älven.. mysigt!

Torsdagen var också rolig.
På dagen.. ja.. vad gjorde man?
Jag låg och solade och tog de lugnt.. de var rätt så skönt.
Blev lunch med morsan och Anton. Väldigt trevligt.

Visserligen var det inte så dyrt att gå på kvällen, så jag och Kristina
bestämde oss för att gå på kvällen också.
Men innan dess så skulle vi dricka hade vi bestämt!
Så det blev drinkar, cider.. och så klart färdkost (dvs. drinkar när vi gick).
På förfesten körde vi partymusik.
De blev så att man gick ut på balkongen och sjöng.. för de är ju sommar.
Ja, ibland råkade man ju skrika till också.
Vilka ser man inte som står ute och röker.. jo om inte Peglah och Fluffy.
Skriker på dom.. men dom hör inte.. så ringer.. och då ser dom!
Hihi.. party party!!!

Båda två var vi lite lagom lulliga då vi gick in på Stadsfesten.
Jag och Kristina längst fram vid scenen till Krutov.
Sen försökte vi undika killen som hade en tävling åt tivolit där
man skulle kasta pil. Varenda gång vi gick förbi frågade han om vi inte
skulle spela.. och varje gång sa vi "nästa" eller "senare".
Jag tror säkert vi gick förbi där 16 gånger under alla dagar vi gick.
Varje gång så hade vi en ny ursäkt.. stackare.
Hade faktiskt tänkt att spela, men nu blev det inte så.
Men man träffar alltid en massa personer som man känner och om man
inte träffar personerna så ser man oftast en hel del man känner.
Alltid kul att gå på Stadsfest!


Party party..


Lagom lulliga.. men mycket roligt!


Krutov


Fredag borde man kanske ha tagit det lugnt.
Men jag gick på Stadsfesten med Kristina på dagen.
De va skoj att gå på stan.. men de hände en grej som inte var
särskilt rolig, utan mer pinsam. Men måste köpa en ny.
Inte särskilt roligt alls.. de var ju min bästa/snyggaste ju.
Men fick i alla fall prata med personen i fråga sen.
Personen tyckte jag skulle komma på kvällen på Stadsfesten också.
Nja, jag visste som inte.. var väldigt osäker.
Men för att rensa tankarna lite så åkte jag och Kristina karusell,
väldigt skoj. Virvelvinden. =)
Kände sig som en fjortis, man skrek och skrattade och bara hade allmänt roligt.

Det blev så att jag for på kvällen på Stadsfesten också med Anton. =)
Innan Stadsfesten så blev de förfest här hemma hos mig.
Drack visserligen inte så mycket som jag och Kristina drack,
men det räckte gott och väl.
Kom lagom till Stadsfesten till att Salem Al Fakir spelade.
Han var helt okej, kanske inte det som jag brukar lyssna på.
Lite synd bara att dom hade ställt scenen så som dom hade gjort och inte
som dom bruka ha den.
Träffade på Mariellé också.
Har inte träffat henne på evigheter, men de va skoj att träffa henne igen.
Vi satte oss i Balzac-tältet och snackade lite.
Men jag och Anton gick vidare efter ett tag.
Insåg att jag inte hade ätit någon middag, så de blev en varmkorv med bröd. =P

Klockan 22.15 var det dags!
Tomas Ledin skulle spela.
Vi var plats. Hade riktigt bra platser tyckte jag.
Han var riktigt riktigt bra. Spelade i 1 timme och 45 minuter.
Men som han spelade. Kul att Tv4 var där och filmade också och sände han
live från Skellefteå.
Efter Tomas Ledin gick vi runt lite.
Köpte mig en hatt. Fick Jörn-rabatt på den. =P
Det vill säga, de som sålde hatten hade också bott i Jörn, och hon kände igen min bror
förmodligen, eftersom han bara var ett år äldre än henne. Men fick ett bra pris på hatten.
Så hela kvällen gick jag runt med min hatt. Kände mig ganska så gangster i den!
Men jag tycker om den.. den är ju randig.. vit och svart.
När klockan sen blev 00.45 spelade Sahara Hotnights!
Dom var också riktigt riktigt bra.
Ursprungligen från Robertsfors, men har bott länge och gått gymnasiet i Skellefteå.
Tyckte att dom var grymma helt enkelt.
Tyvärr började det bli ganska kyligt ute.. termometern visade bara 11 grader då jag kom hem.
Hade ju inte världens varmaste kläder på sig direkt.

Men det var en riktigt rolig fredagkväll!
Tack brorsan för födelsedagspresenten!! Den kommer jag minnas! =)


Anton när vi lyssnade på Salem Al Fakir!


Kul Stadsfest var det!!

Lördag var nästan tur att det blev som det blev.
Vaknade upp med lite ont i nacken och kände mig stel,
men försökte vara som normal fast de gjorde ont.
Klockan 12 blev jag hämtad. Skulle in till Stadsfesten med morsan, Lennart och Anton.
For in till stan.
Gick runt ett varv med familjen. Sen så käkade vi lunch på Tattung.
Det var inte så jättevarmt ute.
När vi käkade spelade Johan Palm. Jag är inget fan av han.
Men man såg och hörde han inne på restaurangen, eftersom den ligger en våning upp.
Det var god mat. Gillar Kinamat. Speciellt kyckling.
Hur som helst.
När vi käkat klart gick vi ner och lyssnade på Kevin Borg.
Han var bra. Riktigt bra. Spelade en hyllning till Michael Jackson "Black and White".
Sen sjöng han både egna låtar, men även covers.

På kvällen var det tänkt att jag skulle och dansa.
Men det blev ändrade planer, dels med tanke på nacken, men dels för att bandet
ställde in.. och de var jag inte lika peppad längre.
Hade en lugn filmkväll för mig själv istället.
Skönt det.. kanske behövde vila lite efter Stadsfesten-dagarna.

Söndag var lugn.
Vaknade inatt med att jag hade riktigt ont i nacken.
Vände mig om och somnade om, med smärta.
Vaknade igen och hade ännu ondare.
Jag undrade hur denna dag skulle bli med tanke på att nacken var helt stel och
hade riktigt riktigt ont.
Svårt att göra något då.. kunde ju inte göra det som jag tänkt.
På eftermiddagen kom Anton förbi med stödkragen och ett paket med 1 grams Alvedon.
Så resten av dagen har jag haft den på mig. Men smärtan försvinner inte.
Kunde nästan inte ens laga mat utan smärta... men måste ju äta.
Man får ta sig i kragen =P
Hoppas att det går över.. för detta är inte kul alls.
Kan ju inte vila heller, eftersom man inte kan luta tillbaka nacken utan att det gör ont.

Detta blev en hel novell.. men det var sammanfattning av en vecka!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Naw! Hade varit roligt att gå på stadsfesten.. alltid kul att springa runt där, du verkar haft det kul iaf. Puss

2009-07-06 @ 19:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0