Blir en rolig/spännande vecka

Idag handlar min blogg om denna vecka.. vad som komma skall.
Det kommer bli en tokrolig fortsatt vecka. Bara en del att göra innan dess.
Denna blogg handlar om min vecka med Erika, Highlights och lite annat.

Vaknade tidigt i morse.
Det vill säga, redan klockan 6.50 och det är inte likt mig.
Nu när jag inte har något arbete för tillfället så brukar jag sova till åtminstone
klockan 10 på dagarna, men inte idag.
Tvättade nämligen i morse.. var och bokade igår.. och de var fullt den tid jag hade tänkt att tvätta, vilket faktiskt också är ovanligt, har jag inte varit med om förut.
Men i alla fall så gick jag upp och tvättade.
När man väl varit uppe och ute så gick jag och la mig igen.
Försökte blunda och sova i en kvart.. men sen gav jag upp.
Låg istället och läste en bok. Tar nog inte så lång tid att läsa ut denna heller.

Resten av dagen.. vad jag har planerat i alla fall:
- Packa
- Diska
Åker ju imorgon, så då måste jag som ha gjort bort det.
Ska bli riktigt kul/skönt att få komma bort.

Men idag ska jag i alla fall träffa min kompis Anna som jag inte har träffat på länge.
På tok för lång tid vi träffades sist.
Ska bli kul att träffa henne igen i alla fall.


Jag och Anna nyårsafton 2005 i Chicago!
Det var hur kul som helst!! Swedish girls..


Imorgon så åker jag buss till Umeå mitt på dagen.
Är nog framme vid 14 kanske.. beroende på vilken buss jag åker.
Men i alla fall.
Där ska jag träffa Erika (åh, va kul det ska bli, har längtat.. var länge sen).
Vet inte riktigt vad vi ska göra i Umeå på dagen, men det blir nog roligt i alla fall.
Funderar på om man ska gå till Red Dragon (Tattoo) och snacka med dom..
eller om man bara åka dit en fredag när det är drop-in. Vi får se.
På kvällen blir det i alla fall dans i Baggböle!
Ska bli riktigt roligt. Dels för att jag tycker om folket som brukar komma dit
och dels för att det är ett bra band som spelar, Highlights!
Så jag vet några som jag känner som ska dit och dansa, så de kommer bli skoj.
Sen så ska jag såklart nöta lite på Erika också, så hon får dansa en massa också.
Men som vanligt så börjar Highlights med "Promenad genom stan" och
"Flickan i en Cole-Porter sång". Båda två med Per Gessle/Gyllene Tider.
Jag blir extremt grymt överraskad om dom skulle spela något annat att börja med,
med tanke på att dom har kört dom låtarna som start så länge jag kan minnas..
och de e la minst 4 år.

I alla fall så ska de bli roligt.




Erika innan dansen till Highlights i Käcktjärn, 5 juni.


Jag och Erika på Birka Paradise, 20 Oktober 2007.
Vi har inte åkt kryssning sen dess. På tok för lång tid sen sist!


Highlights i trappen på Silja Galaxy i mars 2009.
Tycker denna bild symboliserar deras personligheter väldigt väl.

På torsdag vet jag inte vad som händer.. men de ser jag väl


Lite dansbilder från olika tillfällen kommer här:

         
Båda de två understa korten kommer från danser till Highlights i Baggböle.
Det översta kortet är från Shake..vet inte var.


Fredag däremot blir det att vara på Åsele marknad med Erika.

Hon ska stå i ett stånd och sälja kola, förmodligen.
Men det är skoj det.. får man ju umgås ännu mer med henne.
Är ju inte så ofta som vi träffas tyvärr, önskar ju att det vore oftare.
Men vi ska ha skoj i alla fall.
På kvällen på fredag ska vi till Trillen.
Där är det Larz Kristerz och Billy.
Ska bli riktigt roligt och intressant.
Har ju sett och träffat båda banden förut.. två gånger. Men ska bli skoj att se dom igen.
Vi lär väl stå längst fram.. som vanligt. =)

Lördag vet jag inte hur det blir.
Vet inte om jag ska åka hem redan på lördag eller om jag ska stanna tills på söndag.
Stannar jag tills på söndag så går bussen inte hem förrän vid åtta på kvällen och
då är jag hemma efter tio.. så de känns lite sent.
Men å andra sidan går bussen hem från Lycksele vid ett på dagen på lördag,
och det känns lite väl tidigt kanske.
Så har ingen aning hur jag ska göra. Får bestämma mig senare.

Kommer i alla fall inte updatera min blogg förrän jag är hemma igen.


Kommentarer
Postat av: Helena Gustavsson

Kryssning:D

Nu måste vi åka till Riga snart duu ;)

2009-07-15 @ 21:16:22
URL: http://leaahsbox.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0