Midsommar

Midsommarafton var riktigt rolig.
Det började med att jag for till familjen där
vi umgicks ett tag innan vi for till Bonnstan för
att gå omkring där lite och titta.
Det var jättemysigt och det var mycket folk, men det blev
i alla fall en fika med familjen där i solen.
Jag gillar Bonnstan, det är ett fint ställe och mysigt.
Efteråt blev det att åka hem till familjen igen.
Vi grillade och åt god mat. Mums.
Pratade och umgicks fram till runt 19.
Dags att åka hem.

Väl hemma gjorde jag i ordning lite Singstar och lite tillbehör.
Runt halv åtta kom Kristina över.
Vi hade roligt.
Det konstiga är att hon är mer öppen när jag är själv med henne
än när det är annat folk också.
Hon har konstigt nog öppnat sig mer sen hennes pappa dog.
Känns fel att säga så. Men jag känner att hon har gjort det.
Vi drack drinkar och sjöng Singstar, vilket var skoj.
Sen blev det spelet "Jag har aldrig".
Visst fick jag dricka på många av frågorna.. men hon chockade mig
på vissa frågor. Verkligen!!
Sen pratade vi liksom runt omkring frågorna också.
Hon blev full ja! Hihi..


(Himlen var så himla vacker, var bara tvungen att lägga upp den)
Utsikt över vägen som går förbi, när man svänger in på Frögatan (+skylten för Frögatan).


(Kristina och jag.. efter ett antal drinkar.. ska tilläggas)


midsommardagen for jag och Anton (min bror) till Renholmen
för att träffa våra kusiner och deras familjer.
Kusinen Niklas och hans Emma har en snart tvåårig son, Valter..
han e verkligen jättesöt.. och har energi som en duracellkanin.
Sen har dom för ett par veckor sen fått en söt son, Bror.
Kusinen Hanna och hennes Jonas har för ett par veckor sen
fått en söt dotter, Selma.
Barnen var verkligen söta.
Jättekul att få träffa kusinerna igen, för det var över två år sen jag
träffade Niklas och cirka ett år sen jag träffade Hanna.
Vi träffas inte så ofta, eftersom dom bor i Gävle, det är ju en bit.
Men ska förhoppningsvis ner på deras dop i mitten av augusti.
Annars får man se när man kan träffa dom igen, det får ju inte
dröja så här länge tills nästa gång.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Kan sammanfatta att midsommar har varit väldigt skoj.
Betydligt roligare än i fjol i alla fall.
Hoppas på fler roliga midsomrar.

Idag var en tyngre dag.
Det känns verkligen i bröstet.
Min pappa skulle ha fyllt 52 år idag, 21 Juni.
Men tyvärr dog han för 5 år sedan, men man kommer alltid ihåg hans
födelsedag.. och ska åka förbi hans grav imorgon.
Denna dag har varit tung.
Har verkligen känt mig ensam idag.. ensammast i världen.
Min telefon har varken ringt eller mottagit ett sms idag.
Det är ovanligt.
Utöver det så har jag varit lättirriterad och ledsen.
Jag undrar hur morgondagen blir.
Imorgon har bara lust att ligga kvar i sängen och inte göra något, som det känns nu.
Kommer vara ensamt i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0