Kryssningen 11/3 Silja Galaxy

Dagen började med att jag hämtade Carro på T-Centralen.
Exporterad från Skellefteå.

For hem och packade lite och duschade så man skulle
vara fräsch inför kryssningen.
Tog sig några drinkar och spelade "Jag har aldrig" spelet.
De var skoj.

For in till T-Centralen och tog bussen till Värtahamnen.
Där peppade man upp. Gick ombord 19.10.. i hytten kanske 19.20.
Ombord på båten blev de väldigt stressigt. Carro skulle duscha
så jag passa på att sminka sig. Fick spelschemat och insåg att Highlights
skulle börja spela kl. 21.00.. så jag var nog färdig för Tax-Freen typ 20.10..
Men Carro höll på att sminka sig och bytte om. Vi sprang till Tax-Freen 20.30.
Uppe igen 20.40... började grogga.. tror de blev 3 drinkar innan vi åkte ner till
Starlight Palace och Highlights.. vi hann..
Kan ju säga att de var extremt tomt på dansgolvet.
Så jag och Carro dansade mycket till dom.

Sprang upp igen efter Larz Kristerz blivit presenterade och drack lite mer.
Men vi var inte länge uppe.. eftersom vi hann ner till Highlights igen.
Så vi dansade ännu mer.. så himla kul det var.
Sen tog vi oss en drink och såg hur dansgolvet fylldes med folk när Larz Kristerz
entrade scenen, det var riktigt kul att se.
Hade ju hört Larz Kristerz innan, på Dansbandskampen men det var ju absolut
inte samma sak som live. Tyckte när jag såg Dansbandskampen att Larz Kristerz var
påfyndiga och så.. men kanske inte mina favoriter.
Men har faktiskt ändrat uppfattning nu, dom är riktigt bra, dom var välförtjäna segern
i tävlingen och hoppas verkligen att dom inte är en dagsslända utan verkligen kan leva
på sin musik och får spela den länge.
Men vi ställde oss också vid scenen och sjöng med på de låtar som man kunde,
dansa kunde vi inte göra de var för mycket folk och för mycket fylla (inklusive min onykterhet).
Vi hann ju faktiskt med att sjunga lite kareoke också... hehe.. kanske valde fel låt.
Insåg att "Tusen och en natt" inte var vår sak, så vi ville sjunga Sareks "Genom eld och vatten"
men de hann vi inte.
Gick tillbaka.. Larz Kristerz spelade och vi diggade.
Sen Highlights igen.. och kan ni tänka er.. dansgolvet var tomt igen.. nästan, de var några
enstaka på dansgolvet. Men de märktes så markant skillnad på vilka som åkt för att se/dansa
till vilka band. Dvs. de flesta till Larz Kristerz.
Larz Kristerz spelade igen, men Carro var borta.. så spring upp till hytten, tog två drinkar,
gick ner igen.. träffa nå trevliga killar.. drog med dom framför scenen, gick en sväng.. hittade Carro,
diggade Larz Kristerz.
Sen hade dom spelat klart för denna gång.. så tog autograf av dom.. riktigt schysst.
Men.. man kanske inte ska be att dom skriver på ens bröst.. haha.. vad gör man inte i fyllan.
Larz Kristerz for och bytte om.. vi for upp på discot. Snacka om klibbigt golv.
Rörde man på fötterna så hade man i princip tagit av sig skorna, så de slutade med att man inte
rörde på fötterna när man dansade.
Snacka med Larz Kristerz.. riktigt trevliga killar.. var verkligen lätta att snacka med. Vid denna tidpunkt
gick Carro och la sig.. förstår henne som steg upp tidigt och flög till Stockholm först.
Men jag stod och snackade ett tag med dom.. sen snacka jag med grabbarna i Highlights,
riktigt trevligt de med.
Såklart blev de efterfest senare.. riktigt trevligt va de. Va kul att sitta och snacka om musik, hockey
och andra saker..

Mer text kommer efter bilderna..


 Jag och Carro.. mumsiga drinkar


Highlights..


Delar av Larz Kristerz


Så kan de gå om någon skriver sin autograf på ens bröst "Stefan was here"..
(dvs. en av sångarna i Larz Kristerz)

Kom la tillbaka till hytten runt sju på morgonen.. bytte om och la mig..
Somna kanske vid 7.15.
Klockan 8.50 kanske.. så står Carro klar att gå ner och käka frukost.
Hon är inte heller pigg.. men piggare än mig, kändes ju precis som att man lagt sig.
Så jag klev upp.. gick ner och käkade frukost.. såg la ut som en zombie men ändå.
Åt inte alls mycket.. kunde verkligen inte.
Men sen upp och lägga sig till åtminstone 12.. sen blev de lite packa och byta om igen,
såklart man tvättade av sig lite också och sminkade till sig.
Missade nästan hela Highlights när dom spelade 13.30 - 14.15.. men hörde en och en halv
låt i alla fall.. de stod ju fel i vårt programblad.. hur kunde vi veta att dom skulle spela då,
så lite chockade att se dom på scenen blev man ju.. och lite ledsen att man missat mycket.
Såg Larz Kristerz spela igen.. men stod och prata med en i Highlights ett tag också.
Men de blev en massa dans den dagen.. tror vi tog väldigt få pauser.. men riktigt roligt var det.
Vi fick en massa beröm av olika personer att dom tyckte vi var riktigt duktiga på att dansa.
Sen blev de spelning med Highlights igen.. och vi dansade ännu mer. I slutet på deras spelning
så sprang jag fram till Larz Kristerz och tog autograf av nästan hela bandet denna gång.
De spelade senare.. Larz Kristerz.. riktigt bra denna gång också och gick bra att dansa.

Har haft en kanonbra kryssning med två ritkigt bra band.
Skulle lätt åka på Larz Kristerz flera gånger. Verkligen.
Nya Highlights-kryssningar är redan inbokade, så de ska bli skoj.

Kommentarer
Postat av: Frida

Hahah snygg autograf tihi:)

2009-04-21 @ 18:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0