Öl-provning

Har varit på Öl-provning ikväll.
Det var riktigt intressant faktiskt.
Hade lite svårt med att känna lukterna på vissa öl,
liksom att dom inte bara luktade öl, utan luktade ex. nejlika.
Jag som i normala fall inte dricker öl alls och som verkligen
inte tycker att det är gott, hittade faktiskt ett par öl som
jag skulle kunna tänka mig dricka. Det var ett Äppel-öl som var
riktigt gott och fräscht. Sen fanns det ett ljust öl som också var gott.
Snodde med mig kapsylerna hem, så jag vet vad dom heter.
Han var riktigt bra han som hade öl-provningen med oss.
Jerry Lindberg tror jag han hette.
Brukar vara dommare i öl-tävlingar, vin- och sprit tävlingar.
Han kunde verkligen sin sak.
Det märktes.
De fanns så mycket han snackade om ölet också, riktigt intressant att höra.
Svaret på frågan om jag blev full.. svar: nej.
Men det var ju liksom inte det som var tanken med det hela heller.
Men fick i mig kanske 2-3 öl totalt på kanske 2 timmar.

Kommentarer
Postat av: Frida

Du har en utmaning på min blogg, gå å kolla! KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0