Top 5 länder

Har ni sett eller läst filmen/boken High Fidelity, där
huvudrollen gör Top 5 listor på en massa saker.
Tänkte också göra det.

Så här kommer min lista på Top 5 länder som jag vill besöka.



5.  Brasilien - ett av världens största länder. Oerhört mycket att utforska. Copacabana, en av världens finaste sandstränder. Når inte riktigt ända fram.

4. Storbrittannien - egentligen är det ju England, Scotland, Irland och Wales. Men vore spännande att besöka. Når inte heller riktigt ända fram.

3. Venezuela - Caracas och öarna utanför Aruba, Bonire, Curacao och Isla de Margarita är det som lockar. Ser oerhört fint ut. Skulle lätt tillbringa min honeymoon på någon av öarna. Men detta når inte riktigt ända fram, nära men inte riktigt.

2. Italien - har jag drömt om att åka till ända sen jag var liten. Detta är ett av de länder jag verkligen vill besöka. Finns så otroligt mycket historia och kultur i detta land. Men når inte riktigt ända fram, riktigt nära.

1. USA - Visst jag har varit där en gång tidigare, men det finns så himla mycket att utforska. Det är ett så stort land, och vill åka en roadtrip och se både öst- och västkusten. This is my American Dream.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0