Sånt e livet..

Sånt e livet,
sånt e livet,
så mycket falskhet bor de här.
Den man förlorar,
vinner en annan,
så håll i vännen,
som du har kär.

Denna sång e la ganska sann.
I alla fall som jag känner just nu.
Det finns mycket falskhet runt omkring
mig känns de som.
Vet bara inte varför.
Men ibland är folk sådär falskt trevliga,
eller att man bara duger ibland.
Det är det senare som jag känner.
Att jag duger när ingen annan finns där,
eller när folk behöver skjuts eller hjälp,
eller låna saker.
Vad får jag ut utav det?
Jag vet faktiskt inte, helt ärligt.
Det är klart att jag ställer upp och hjälper
till eller lånar ut saker till mina vänner,
men endast till mina riktiga vänner, hädanefter.
Just nu känns det som att det är på andras
villkor.. och att det jag säger eller tycker inte
alls räknas.
Orkar faktiskt inte hur länge som helst.
Nu får de snart vara nog.

Kommentarer
Postat av: Anna

hoppas du inte känner så om mig... förlåt isf!

2009-10-05 @ 21:45:16
URL: http://annamopp.blogg.se/ny

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0