Underbar danshelg MEN...

Det var varit en alldeles underbar danshelg i Skellefteå.

Var riktigt riktigt laddad på fredagen för dans och för
att få höra bra band spela!
När jag väl kom dit (i god tid såklart) så stod Blender
och soundcheckade.. något som kanske var lite konstigt med tanke
på att dom var i god tid på Folkparken i Skellefteå.
Men men.. de gjorde som ingenting.

Dansen drog igång.. och de var Highlights som började spela.
Något som var riktigt kul.
Hade några av mina favoritdansare där sen kvällen, så den kvällen
var verkligen magisk. Hade inte en enda dålig dans på hela kvällen.
Det var verkligen så otroligt roligt.
Allting var bara bra. Dansen gick hur bra som helst och musiken
var verkligen jättebra också.
Dock slutade kvällen med att jag tog av mig dansskorna för att tårna
gjorde så fruktansvärt ont i höger fot, att jag till slut inte kände av dom,
så jag dansade helt enkelt i sockarna istället.. något som gick över
förväntan.
Stannade kvar och pratade lite med ett av banden..
så jag var la hemma runt 4.20 kanske.. efter ett besök på Statoil för
att få i sig någon mat.
Dansen slutade ca 2.10.
Men det var i alla fall kul att träffa Erika som även var där.
Fick ett par danser och en hel del snack med henne under kvällen.

Lördagen.
Steg upp runt 11.. efter att ha sovit ett antal timmar.
Men kände mig ändå hyffsat utvilad.
Fick dock kramp i ena vaden då jag låg och sov, det var
ingen skön känsla.
Dagen gick väldigt snabbt och till slut så fick man stressa för att hinna
med det man skulle göra innan dansen skulle börja.
Vet verkligen inte vart tiden tog vägen, eftersom jag inte gjorde
något vettigt på hela dagen.

Hur som helst så for jag till dansen, inte alls lika peppad som på fredagen,
MEN jag visste ju att de var två bra band som skulle spela, så lite peppad
var jag ändå.
När dansen väl var igång, Blender som började spela.. så insåg jag efter
ett tag att mina favoritdansare inte var där, men har andra guldkorn som
var där som man fick ett par danser med.
Träffade även söta Frida från Luleå som alltid skiner och som var rolig
och de var verkligen kul att träffa henne igen.
Blev förvånad över att träffa en dansare från Luleå/Piteå.. eller någon annan
stanns norrut. Han bjöd upp mig. Jag kände igen han.. men kom inte ihåg just
då att vi faktiskt hade dansat förut.
Så när vi väl började dansa till Shake, som just då spelade låten "Hur svårt kan de va"
och sen "Get this party started", så gick de verkligen hur bra som helst.
Allting bara flöt på. Så de e klart att man bjöd upp honom igen.
Fick en hel del bra danser, men även några sämre.. tyvärr.
Under kvällen så blev jag ganska irriterad och förbannad över att äldre inte kan
dra in sina armbågar, så man slipper få dom i ryggen/huvudet eller på andra ställen,
blev även grymt irriterad och lite förbannad på vissa tävlingsdansare som kanske inte
brukar vara ute och dansa socialt, men som tror att dom äger dansgolvet och som
ska visa upp sig och där igenom slår och sparkar andra dansare.. för att sen inte
be om ursäkt för det. Det hände mig flera gånger, samma tjej slog mig flera gånger
och hon bad inte om ursäkt en enda gång utan när jag såg henne (hon tittade inte på mig
just efter de hände, men hon bara skrattade.. varje gång).
Säger verkligen inte att alla tävlingsdansare gör så, men de finns vissa som gör så,
vissa som jag upplevde på just detta sättet.

Kan ändå summera kvällarna som bra.
Även om jag tycker rent dansmässigt att fredagen gick mycket bättre.
Rent musikmässigt så var de väldigt bra både fredagen och lördagen,
så tack till Highlights, Shake och Blender.
Och ett stort tack till alla dansare som jag fick dansa med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0